imago, personal branding, authenticiteit, boodschap, communicatiemiddel, accessoires, powerdressing

 GOEDE KLEDING VOLGT DE LIJNEN VAN JOUW SILHOUET

 

Kleding gaat niet over nummers & merken/labels! Kleding gaat over weten wat past bij jouw silhouet en vaak vertaalt zich dat in een bepaald merk(en) omdat het ‘lekker’ zit. Het is de kleding, die de lijnen van je silhouet volgen, die het beste zullen staan. Geen van ons zal exact dezelfde merken/type kleding dragen omdat wij allemaal een ander silhouet hebben. Wij dragen vaak een mix van kleding/merken en dat maakt ons juist zo uniek.

 

Het kiezen van kleding is een emotie en over smaak valt niet te twisten. Ieder mens heeft op basis van zijn smaak een bepaalde stijl van kleding. Echter het is niet één bepaalde stijl van kleding, het is eerder vaak een combinatie van verschillende stijlen waarbij een stijl domineert. Zo kan iemand bijv. romantisch en tegelijkertijd stoer zijn. Het gaat er bij mij om mensen te bevestigen in hun eigen stijl van kleden en te laten zien wat er zelfs nog meer kan. Bij een kledingadvies maak ik gebruik van silhouet analyse. Dit  is een globale meting aan de buitenkant. Let wel: niet in centimeters! Ik analyseer op verhoudingen, lengtes en rondingen. Op basis van een silhouet analyse breng ik een advies uit over vormen,  belijningen, lengtes, dessins, accessoires, waar te accentueren, waar te camoufleren, etc. etc.

 

Kleding is ook een communicatiemiddel. Wat is de boodschap die je wilt overbrengen, wat is jouw uitstraling, hoe wil jij overkomen? En komt dat ook overeen met wat je draagt aan kleding (en kleur)? Hoe zit het bijv. met jouw eerste indruk? Dit kan benadrukt worden in een persoonlijke zakelijke stijl van kleden in de stijltips die terug te vinden zijn het stijlrapport wat ik voor je maak.

 

De combinatie kleding/kleur/belijningen/accessoires vormt een belangrijk onderdeel van personal branding. Dit wordt helaas vaak onderschat. Er is een verschil tussen weten wat je behoort te dragen aan kleur/kleding in bepaalde situaties en het ontwikkelen van een eigen stijl. En is dat niet waar het uiteindelijk ook om gaat bij personal branding? Onderscheidend te zijn, authentiek.

 

De laatste tijd lees en hoor je steeds meer over de ‘empowerment’ van kleding of ook wel powerdressing. Het gaat hier in feite over de kracht van kleur en kleding en welk effect een accessoire (oorbellen en/of ketting, armband) kan hebben op  iemands uitstraling. Het idee van eigen sieradenlijn en de verkoop van sieraden van Camps&Camp en Susanne Friis Bjørner is dan ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Mijn laatste  twee  adviezen die de naam Powerdressing dragen en hierbij mag de klant na afloop een accessoire uitzoeken t.w.v. € 25 tot € 30.

 

Aan een stijladvies kan een garderobe check en een ochtend of middag shoppen (personal shoppen) gekoppeld worden.

 

Prijslijst adviezen:

ADVIES

PRIJS

Kleding/stijladvies (incl. Colorfriend & blueprint*)

€ 165, € 144 (2 pers.)

Kleur- en kleding/stijladvies (incl. rapport & kleurenwaaier)

€ 225

Madelief kleur- en kledingadvies
(samenvatting & Colorfriend)

€ 125

 

Powerdressing (incl. Colorfriend & accessoire)

€ 99

Powerdressing Plus 

(incl. Colorfriend, blueprint*& accessoire)

€ 195

The first impression (incl. photoshoot & Colorfriend) 

€ 55

Uitgebreid kleuradvies (incl. kleurenwaaier & samenvatting)

 € 125, € 99 (2pers.), € 81 (3-4 pers.)

The first impression (incl. photoshoot & Colorfriend)

Prijs op aanvraag

workshop Kleur & Stijl (incl. Colorfriend & stijltips)

€ 45 p.p.(vanaf 6 pers.),€ 65 (t/m5 pers.)

workshop Kleur & Stijl (incl. kleurenwaaier & stijltips)

€ 65  (vanaf 6 pers.),  85 (t/m 5 pers.)

workshop kleur (incl. Colorfriend)   

€ 35 ( vanaf 6 pers.), € 55 (t/m 5 pers.)

workshop kleur (incl. kleurenwaaier) 

€ 55 (vanaf 6 pers.), € 75 (t/m 5 pers.)

workshop moodboard persoonlijke kleuren 

€ 40 (vanaf 6 pers.), € 60 (t/m 5 pers.)

*blueprint = een persoonlijke illustratie

 

 

Daarnaast bestaat er de mogelijkheid tot maatwerk d.w.z. de mogelijkheid om naar keuze een advies dan wel een workshop samen te stellen in overleg met mij. Dit gebeurt weleens bij een advies wat een klant cadeau wil doen, maar ook bij een specifiek feest , zoals een vrijgezellenfeest, iemand die 40 wordt, een Sarah-feestje, een Dagje Uit en ga zo maar door. In het verlengde hiervan kunnen de facilitaire voorzieningen worden aangevuld met een lunch, een high tea of een borrel.

 

Dit heb ik ‘All-inclusive’ genoemd. Prijs op aanvraag.

 

TIP: een cadeaubon van B&D design color, contrast & clothing!