kleurenanalyse, kleuradvies, uitstraling, authenticiteit, communicatiemiddel, personal branding, accessoires

EEN GOED GEKOZEN KLEURENPALLET WERKT ONDERSCHEIDEND

Het kiezen van kleur is een emotie, een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten. Helemaal waar! Echter er is meer! Er is wel degelijk een verschil tussen de kleuren die je draagt op je lichaam of bijv. de kleur die je kiest voor je nieuwe auto, bankstel of op de muur.

Bij ieder mens hoort een uniek kleurenpallet passend bij de ondertoon van zijn huid. Voor 50% (en soms zelfs meer) dragen wij al intuïtief onze goede kleuren d.w.z. passend bij die ondertoon. Een kleuradvies is aan de ene kant een bevestiging van wat iemand al draagt en aan de andere kant laat het zien wat er nog meer kan aan kleuren, contrasten en combinaties. Accessoires spelen een belangrijke rol. Een kleuradvies laat bovenal zien hoe iemand met weinig middelen kan spelen met zijn uitstraling (formeel, semi-formeel, toegankelijk etc). Kleur is absoluut een communicatiemiddel!

De combinatie kleding/kleur/belijningen/accessoires vormt een belangrijk onderdeel van personal branding. Dit wordt helaas vaak onderschat. Er is een verschil tussen weten wat je behoort te dragen aan kleur/kleding in bepaalde situaties en het ontwikkelen van een eigen stijl. En is dat niet waar het uiteindelijk ook om gaat bij personal branding? Onderscheidend te zijn, authentiek.

De laatste tijd lees en hoor je steeds meer over de ‘empowerment’ van kleding of ook wel powerdressing. Het gaat hier in feite over de kracht van kleur/kleding en welk effect een accessoire (oorbellen en/of ketting, armband) kan hebben op iemands uitstraling. Het idee van eigen sieradenlijn en verkoop van sieraden van Camps&Camps en Susanne Friis Bjørner is dan ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Mijn laatste twee adviezen die de naam Powerdressing dragen en hierbij mag de klant na afloop een accessoire uitzoeken t.w.v. € 25 tot € 30.

Een kleurenanalyse is een hulpmiddel bij een kleuradvies. Om het overzichtelijker te maken kan je mensen indelen naar 10 kleurentypes waaronder Winter, Lente, Zomer & Herfst.

Door middel van een moodboard kan je iemands kleuren en voorkeuren nog beter visualiseren. Daarbij maken we gebruik van de kleuren gevonden tijdens de analyse maar ook van kleuren en afbeeldingen gevonden in bijv. tijdschriften of eigen gemaakte foto’s. Ieder moodboard is echt anders en zegt veel over de maker (bijv. wat hebben die keuze van kleur en afbeeldingen voor betekenis?) Veel klanten lijsten het moodboard daarna in.

 

Prijslijst adviezen:

 

ADVIES

PRIJS

Verkort kleuradvies

(incl. Colorfriend)

€ 55

Uitgebreid kleuradvies (incl.kleurenwaaier & samenvatting) 

€ 125, € 99 (2pers.), € 81 (3-4 pers.)

Kleur- en kleding/stijladvies (incl. rapport & kleurenwaaier)

€ 225

Madelief kleur- en kledingadvies (incl. samenvatting & Colorfriend) 

€ 125

Powerdressing (incl. Colorfriend & accessoire)

€ 99

Powerdressing Plus (incl. Colorfriend, blueprint* & accessoire)

€ 195 

Kleding/stijladvies (incl. Colorfriend & blueprint*)

€ 165, € 144 (2 pers.) 

The first impression (incl. photoshoot & Colorfriend)

Prijs op aanvraag

workshopKleur & Stijl (incl. Colorfriend & stijltips)

€ 45 p.p.(vanaf 6 pers.),€ 65 (t/m5 pers.)

workshop Kleur & Stijl (incl. kleurenwaaier & stijltips)

€ 65 (vanaf 6 pers.), 85 (t/m 5 pers.)

 

workshop kleur (incl. Colorfriend)

€ 35 ( vanaf 6 pers.), € 55 (t/m 5 pers.)

workshop kleur (incl. kleurenwaaier)

€ 55 (vanaf 6 pers.), € 75 (t/m 5 pers.)

workshop moodboard persoonlijke kleuren

€ 40 (vanaf 6 pers.), € 60 (t/m 5 pers.)

*blueprint = een persoonlijke illustratie

Daarnaast bestaat er de mogelijkheid tot maatwerk d.w.z. de mogelijkheid om naar keuze een advies dan wel een workshop samen te stellen in overleg met mij. Dit gebeurt weleens bij een advies dat een klant cadeau wil doen, maar ook bij een specifiek feest , zoals een vrijgezellenfeest, iemand die 40 wordt, een Sarah-feestje, een Dagje Uit en ga zo maar door. In het verlengde hiervan kunnen de facilitaire voorzieningen worden aangevuld met een lunch, een high tea of een borrel. Dit noem ik ‘All-inclusive’. Prijs op aanvraag.

TIP: een cadeaubon van B&D design color, contrast & clothing!